2009-09-01

Sista sommarkvällen för i år

-hur kan man bäst avsluta sommaren om inte i härligt sällskap med många skratt! och förstås med diverse stickningar i händerna


Bildgåta 1:
Vad händer här egentligen? svara med en kommentar i bloggen- bästa svar belönas!


Annars följer samma tema som förra tillfället- sjalar, sjalar, sjalar
Egocentrisk som man är så börjar jag med mitt eget projekt av målat garn, en halsduk som jag började med på försommaren... jaja.. jag stickar inte så mycket på sommaren ;-)
Ser den konstig ut? - jag stickar den på längden och gör tjocka fransar i ändarna.

Sedan en trekantsjal i blått och grått- riktigt härlig!! Och med mitt pinsamma namnminne så kan jag säga att stickerskan heter nåt... (svär åt mitt namnminne %¤&¤&&)

Hösten är här!! och månntro att denna sjal kommer att bli mycket vacker när den en gång kommer att drapera axlarna på... (¤#%#¤%&"¤ igen)



Här en härlig kreation i rödrosa spets (lika bra jag ger upp det där med namnen)




BARBRO!!! tjohooo!! stickar här en härlig tröja med spets runt oket. Se det geniala med att sticka tröjan på rundsticka så det trista montagearbetet uteblir!




Lagom till kylan är i antågande blir Liisas! tvåändstickade vantar klara
Notis 1: det spegelvända mönstret.
...trots upprepningar
Det fina i kråksången är att luttrade stickerskor inte räds lite upprepningar, och krull är ju dessutom vackert!
tips: spara lite till jul och klistra fast på tomtens haka...




Frans! heter inte stickerskan, men dockväl mudden, notera färgskiftningarna i fransen, även detta ser ut som tvåändstickning
notis 2: Liisa.... linslus!



Halvvante på längden i härliga nyanser och härligt mjukt garn, kändes härlig på handen.. härligt!



Min blixt var lite väl upplysande, men man ser ändå Marikas begynnande muddar eller vantar i brunt och rosa självrandande garn.



Mer tvåändstickat!
Typiskt dock att jag glömde ta fram kameran under stickskolan som eh.. Karin? hade med Ylva och Sanna. Detta är iallafall Sannas första arbete i den tekniken- snyggt! eller hur!
(PS om ni nånsin ser mig sticka tvåändstickat- ta mig till psykakuten, då är det nåt allvarligt fel.... )



En nystart då och då är aldrig fel!
Här en röd ring. Och röda ringar kan man ju aldrig få för många av!




Bildfråga 2:

Vad sitter de här och kuckelurar med!?
Missa inte nästa avsnitt då jag hoppas att Anki kommer och överlämnar hysteriestickningen till undertecknad. Den spännande fortsättningen följer om två veckor!
Vem har köpt nytt garn?
Har någon stickat klart ett ufo?
Är någon gravid?
Har någon varit naken i media igen?

Förresten- kanske vi någon gång kan ta en UFO-kväll! -alla tar med sig UFON så kan vi peppa varandra till att bli klara!
Over and out
Katrin

9 kommentarer:

  1. Härligt jobbat Katrin! Trots att jag var på plats så är det roligt att se hur det såg ut på bild .....

    SvaraRadera
  2. Det var ju en strålande sammanställning:
    Bildgåtan 1- Makar möts under bordet..?
    Bildgåtan 2: upprepning?

    SvaraRadera
  3. Instämmer med tidigare kommentarer. Bra jobbat Katrin. bildgåta 1: Har du tagit mina skor?
    bildgåta 2: Mysteriestickning?
    UFO-afton är väl aktuellt nu när Fuglesang är ute i rymden.

    SvaraRadera
  4. Jahaja, jag kanske inte får svara, för jag är linslusen och har tagit ett av fotona och är med på ett av de andra i bildgåtan. Jag kan iallafall hjälpa till med svordomarna... nr1: Maria (var det väl?) och nr 2: EvaL8. Nr 3 utan svordom vet jag inte vems fina spets det var...

    SvaraRadera
  5. Jag vet vad som händer(och fötter) när man suttit länge med en spännande stickning så somnar skinkorna och benen svullnar så då måste man sträcka på benen, bildgåta två är solklar, när man lagt upp många maskor på dubbla stickor och ska dra ut den ena är det lätt att de glider av i änden om inte någon håller emot, ni ser ut att ha så mysigt, jag önskar det fanns en stickcafe här

    SvaraRadera
  6. Liisa har rätt på namnen. Stickerskan till sjal nr3 syns bakomm Liisa "linslus".

    Bildgåta 1: Sko dig inte på min strumpa.
    Bildgåta 2: Vita fläcken! Hysterisk doldis.

    SvaraRadera
  7. Bildgåta ett: Hör vi ihop eller?
    Bildgåta 2: Jag vet att jag ska nysta så man tar innifrån, men...

    Såå trevlig blogg

    SvaraRadera
  8. Jag har korat en vinnare i förra veckans bildgåtor- bäst svar kommer från... *trummvirvel*

    Maria e

    GRATTIS!!

    hör av dig så du kan få ditt pris!!

    SvaraRadera
  9. Vart tog min kommentar vägen? Svarade här förut, men ser inget inskrivet på bolggkommentarerna.

    Jag dyker upp på stickkaféet i morgon måndag, om inget annat inträffar!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.