2008-10-06

Mina första lovikkastrumpor



Till att börja med trodde jag att ett par strumpor i lovikka skulle bli tjocka och otympliga men det visade sig att så inte var fallet. Dessa är till en fryslort och har man konstant kalla fötter så rekommenderar jag lovikkastrumpor å det bestämdaste. De är för små för mig, men bara det lilla jag provade så att skaft och häl skulle bli bra räckte för att jag skulle inse dess värmande egenskap. Men jag undrar om de kan bli halkiga?!
/A-K

ps Det är flera finstrumpor på gång...

3 kommentarer:

  1. Vad fina dom blev! Mamma gav mig lite lovikkagarn från 70-talet i 70-talsfärger som låg och "skräpa" i garaget jag kanske ska göra ett par...?

    SvaraRadera
  2. Dom ser ju till och med ut som lovikkavantar - i fotformat. Dom var ju strålande!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.