2008-02-25

Nåla ,påta virka och spinna






Sedan sist har jag fortsatt mina äventyr med att "knyta" garn med en nål eller krok. Det har resulterat i nålbundna vantar med ryafransar. Påtade/smygmaskvirkade halvvantar med broderi och virkade pulsvärmare ur Maria Gullbergs nya bok.

En annan sak som har hänt i mitt liv är att jag har blivit med spinnrock ! Hon heter Elisabeth 2 och kommer från Nya Zeeland. Man kan säga att lyckan är total och jag ser fram emot att stifta bekantskap med "henne " framöver.


/Ylva .S

3 kommentarer:

  1. Verkligen snyggt. Och grattis till spinnrocken!

    SvaraRadera
  2. Inte sa du nått om att du blivit med spinnrock när vi träffades i korridoren! Grattis!!
    -och din alster är ju lika vackra som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Hejaheja!
    Du är också skyldig till att jag har skaffat muddvirkboken, vi får se om jag också fastnar...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.