2008-06-24

100% vovve !


Min käre far kommer inte att behöva vara kall om sina fötter mera. Det sägs att fibrer från hund är 7 (!) ggr varmare än fårull.Hunden som bidragit med sin päls är en s.k " Tollare" ( det finns ett långt och tjusigt namn som jag aldrig kommer ihåg ) jag får nog medge att det var lite flygigt att spinna jag kan nog likna det med fibrer från angorakanin. När man stickar med garnet får man kallt räkna med att klädborsten kommer fram efteråt för det luddar av sig........

Tack alla för en trevlig kväll igår på stickkaffét. Går nu och väntar på bok som raskt beställdes idag på morgonen . Vilken ? Norsk Strikkedesign mmmm mums!
//Ylva :-)

2 kommentarer:

  1. Så mysiga de ser ut... bäddsockor?

    SvaraRadera
  2. ahh, önskar att jag va så duktig att jag kunde sånt där.. Göra eget garn av hundhår osv.. Tufft :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.